Innowacje realizowane w roku szkolnym 2023/2024

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Terapia Ręki

Jesteśmy motoryczni – wszechstronny rozwój przez zabawy manipulacyjne


Autor: Małgorzata Stańczak, Agata Skonieczna,
Grupa: 5-6 latki
Rodzaj innowacji: mieszana, programowo-metodyczna.

Opis:
Nabywanie doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze rozwoju przez zabawy percepcyjno- motoryczne, integracje sensoryczną oraz rozwój umiejętności językowych i komunikacyjnych. W oparciu o autorski program „Terapia ręki oraz umiejętności społeczne dzieci przedszkolnych z uwzględnieniem dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych”

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Program „Złote Szkoły”

Nauczyciel realizujący program: Agnieszka Siemieniak, Marta Machowaka
Klasy: 7-8

Uczniowie klasy 7 i 8 przystąpili do IV edycji programu „Złote Szkoły”, organizowanego przez Narodowy Bank Polski którego hasłem przewodnim było Polski złoty w obiegu od 100 lat- NBP i jego funkcja emisyjna.

W ramach realizacji projektu uczniowie założyli drużynę ambasadorów której zadaniem było przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dotyczących tematu przewodniego dla młodszych kolegów. Uczniowie podzieleni na dwa zespoły przygotowali prezentację
1. Jak odróżnić banknot prawdziwy od fałszywego,
2. Historia złotego
Uczniowie bardzo skrupulatnie przygotowali się do prezentacji, przynieśli różnorodne rekwizyty i prezentowali kolegą i koleżanką z młodszych klas wszystko na przykładach. mogliśmy zobaczyć znaki wodne na kolekcjonerskich banknotach i sprawdzić wszystkie zabezpieczenia na prawdziwym banknocie. Po prezentacja nastąpiła część warsztatowa, uczniowie przygotowali własne banknoty.

Kolejnym zadanie jakie nasza drużyna musiała wykonać w ramach programu, było przygotowanie zajęć dla uczniów- zajęcia zostały przygotowane w formie stacji zadaniowych.

Ostatnim zadanie było przygotowanie i przeprowadzenie debaty szkolnej.
Debatę przygotowaliśmy na bardzo aktualny temat, a mianowicie jak lepiej płacić? Tradycyjnymi banknotami czy może przez bankowość elektroniczną.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Projekty realizowane w roku szkolnym 2023/2024

Nauczyciel realizujący projekt: Ewa Chrząszczewska, Agata Skonieczna, Regina Łopińska
Klasy: 0, 1-3, 7-8

Szkoła przystąpiła do ogólnopolskiej kampanii BohaterON – włącz historię!
ma ona na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego oraz promocję historii Polski XX wieku.

W klasie VII i VIII uczniowie obejrzeli spoty kampanii BohaterON – Godzina „W”. Analizowali i interpretowali czas, miejsce i zachowanie bohaterów spotów.

Przedszkolaki i uczniowie z klas 1-3 obejrzeli filmy „Jak zostać bohaterem”, rozwiązali karty pracy i wykonali piękne plakaty.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Nauczyciel realizujący projekt: Agnieszka Siemieniak
Klasy: 4-8

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Nauczyciel realizujący projekt: Agnieszka Siemieniak i Maria Górecka,
Klasy: 6 i 7

Ile wody potrzeba do produkcji ubrań mieszczących się w jednej szafie? Czy dżdżownice jedzą plastik? Ile śmieci rocznie produkuje każdy z nas? Czy Europa może być pierwszym na świecie neutralnym klimatycznie kontynentem? Odpowiedzi na te pytania uzyskali uczniowie naszej szkoły, którzy wzięli udział w akcji edukacyjnej „Lekcja o Funduszach Europejskich VIII”, organizowanej przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.

Tematyka tegorocznej Lekcji dotyczyła zmian klimatu oraz sposobów jego ochrony. Uczniowie dowiedzieli się, co wpływa na zmiany klimatu, jakie są efekty tych zmian i jak można je powstrzymać. Zdobyli praktyczne wskazówki, co oni sami mogą zrobić, w swoim najbliższym otoczeniu, by ograniczać negatywny wpływ człowieka na środowisko. Poznali rozwiązania służące przeciwdziałaniu skutkom zmian klimatu w miastach oraz możliwości wykorzystania Funduszy Europejskich w tym obszarze.

Przez zagadnienia związane ze skutkami zmian klimatycznych przeprowadził uczniów Tomek Michniewicz – jeden z najbardziej znanych polskich podróżników. Uczniowie zdobywali wiedzę o klimacie oglądając film z jego udziałem, czytając komiks, który powstał specjalnie na potrzeby projektu, a także rozwiązując zadania w broszurach edukacyjnych.

Nasza szkoła otrzymała pakiet bezpłatnych materiałów dydaktycznych, a także upominki dla wszystkich uczniów, którzy wzięli udział w akcji.

Dostaliśmy również możliwość udziału w konkursie „Projekt: klimat!”, w ramach którego uczniowie mogą nagrać krótki film o zmianach klimatu w okolicy oraz sposobach im przeciwdziałania i zawalczyć o cenne nagrody.

Więcej o projekcie: www.polskawschodnia.gov.pl/lekcja

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..