Rok szkolny 2024/2025

Innowacje realizowane w roku szkolnym 2024/2025

Autor: Małgorzata Kobierecka
Grupa: klasa 6
Rodzaj innowacji: pedagogiczna organizacyjno-metodyczna.

Innowacja zakłada zahamowanie zjawiska bullyingu w szkole poprzez stworzenie kampanii społecznościowej przez wybraną grupę uczniów (klasa 6). Ukończenie warsztatów przyczyni się do poszerzenia wiedzy uczestników na temat zjawiska bullyingu oraz zrozumienia konsekwencji i skutków jakie ze sobą niesie przemoc rówieśnicza. Wszystkie działania zawarte w programie mają na celu przyczynić się do zapobiegania przemocy rówieśniczej wśród uczniów społeczności szkolnej poprzez odpowiednią i skuteczną edukację na temat tego zjawiska.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Innowacja Pedagogiczna „Kreatywnie na matematyce” 

Autor: Agnieszka Siemieniak
Grupa:
klasy 4-7
Rodzaj innowacji:
programowo-metodyczna.

Innowacja ma na celu wspomaganie rozwoju ucznia z wykorzystaniem: 

  • nauczania opartego na projektach (PBL),
  • połączenie matematyki ze sztuką,
  • elementów metody myślącej klasy,
  • wizualnej notatki.

Ma ona zachęcać i motywować uczniów do pogłębiania własnej wiedzy i umiejętności w zakresie matematyki na danym poziomie edukacji.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Projekty realizowane w roku szkolnym 2024/2025

Nauczyciel realizujący projekt: Agnieszka Siemieniak
Klasy: 4-8

Cel projektu: Poznanie i swobodne posługiwania się aplikacjami komputerowymi.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Projekt Dzień Matematyki- Matematyka, sztuka i kreatywność
2024/2025.

Nauczyciel realizujący projekt: Agnieszka Siemieniak
Klasy: 4-8

Celem projektu jest integracja matematyki z innymi dziedzinami, szczególnie sztuką, oraz rozwijanie kreatywności uczniów poprzez interdyscyplinarne podejście do nauki.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Rok szkolny 2023/2024

Innowacje realizowane w roku szkolnym 2023/2024

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Terapia Ręki

Jesteśmy motoryczni – wszechstronny rozwój przez zabawy manipulacyjne


Autor: Małgorzata Stańczak, Agata Skonieczna,
Grupa: 5-6 latki
Rodzaj innowacji: mieszana, programowo-metodyczna.

Opis:
Nabywanie doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze rozwoju przez zabawy percepcyjno- motoryczne, integracje sensoryczną oraz rozwój umiejętności językowych i komunikacyjnych. W oparciu o autorski program „Terapia ręki oraz umiejętności społeczne dzieci przedszkolnych z uwzględnieniem dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych”

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Program „Złote Szkoły”

Nauczyciel realizujący program: Agnieszka Siemieniak, Marta Machowaka
Klasy: 7-8

Uczniowie klasy 7 i 8 przystąpili do IV edycji programu „Złote Szkoły”, organizowanego przez Narodowy Bank Polski którego hasłem przewodnim było Polski złoty w obiegu od 100 lat- NBP i jego funkcja emisyjna.

W ramach realizacji projektu uczniowie założyli drużynę ambasadorów której zadaniem było przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dotyczących tematu przewodniego dla młodszych kolegów. Uczniowie podzieleni na dwa zespoły przygotowali prezentację
1. Jak odróżnić banknot prawdziwy od fałszywego,
2. Historia złotego
Uczniowie bardzo skrupulatnie przygotowali się do prezentacji, przynieśli różnorodne rekwizyty i prezentowali kolegą i koleżanką z młodszych klas wszystko na przykładach. mogliśmy zobaczyć znaki wodne na kolekcjonerskich banknotach i sprawdzić wszystkie zabezpieczenia na prawdziwym banknocie. Po prezentacja nastąpiła część warsztatowa, uczniowie przygotowali własne banknoty.

Kolejnym zadanie jakie nasza drużyna musiała wykonać w ramach programu, było przygotowanie zajęć dla uczniów- zajęcia zostały przygotowane w formie stacji zadaniowych.

Ostatnim zadanie było przygotowanie i przeprowadzenie debaty szkolnej.
Debatę przygotowaliśmy na bardzo aktualny temat, a mianowicie jak lepiej płacić? Tradycyjnymi banknotami czy może przez bankowość elektroniczną.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Projekty realizowane w roku szkolnym 2023/2024

Nauczyciel realizujący projekt: Ewa Chrząszczewska, Agata Skonieczna, Regina Łopińska
Klasy: 0, 1-3, 7-8

Szkoła przystąpiła do ogólnopolskiej kampanii BohaterON – włącz historię!
ma ona na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego oraz promocję historii Polski XX wieku.

W klasie VII i VIII uczniowie obejrzeli spoty kampanii BohaterON – Godzina „W”. Analizowali i interpretowali czas, miejsce i zachowanie bohaterów spotów.

Przedszkolaki i uczniowie z klas 1-3 obejrzeli filmy „Jak zostać bohaterem”, rozwiązali karty pracy i wykonali piękne plakaty.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Miłosz w szkole

Nauczyciel realizujący: Marta Górecka

klasy : 6-8

Nasza szkoła wzięła udział w ogólnopolskim projekcie pod nazwą „Miłosz w szkole”. Projekt miał na celu przybliżenie uczniom postaci Czesława Miłosza oraz zapoznanie z jego twórczością.

Zadania jakie uczniowie realizowali podczas tego projektu to np. szkolny konkus wiedzy o życiu i twórczości noblisty, oraz interpretacja jego twórczości za pomocą pięknych i malowniczych rysunków,a także recytacja wierszy.

Młodzież z zaangażowaniem włączała się w działania i pogłębiała swoją wiedzę o poezji.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Projekt Krokus

Nauczyciel realizujący projekt: Agnieszka Siemieniak
Klasy: VII

Uczniowie klasy VII zrealizowali Projekt Krokus- Projekt Holocaust Education Ireand realizowany w Polsce przez Żydowskie Muzeum Galicji w Krakowie. W ramach projektu otrzymaliśmy cebulki krokusów, które uczniowie klasy 7 zasadzili przed szkołą. Uczniowie na godzinie wychowawczej uczestniczyli w pogadance o Holokauście. A wiosną mogliśmy podziwiać piękne kwiaty w szkolnym ogródku- symbolizujące dziecięce ofiary Holokaustu.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Nauczyciel realizujący projekt: Agnieszka Siemieniak
Klasy: 4-8

Podczas trwania projektu uczniowie wykonali następujące zadania:
Moduł I
-Logika kartki papieru.
-Ukryte powtórzenie.
Moduł II
-Dzień Tabliczki Mnożenia.
-Matematyczne pranie.
Moduł III
-Pizza
Moduł IV
-Szkieletowe konstrukcje
Moduł V
-Matematyka w praktyce.
-Stacje zadaniowe.
Moduł VI
-Pikselowe obrazki
Moduł VII
-Papierowa piłka.
Moduł VIII
-5 sekund.
Moduł IX
-Historia pieniądza.
-Nasza własna waluta.
Moduł X
-Dzień Fibonacciego.
-Dzień Liczby Pi.
-Wielkanoc.

Celem projektu było rozwijanie zainteresowań, zdolności, kompetencji matematycznych, poprzez zastosowanie metod aktywizujących z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań uczniów.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Nauczyciel realizujący projekt: Agnieszka Siemieniak i Maria Górecka,
Klasy: 6 i 7

Ile wody potrzeba do produkcji ubrań mieszczących się w jednej szafie? Czy dżdżownice jedzą plastik? Ile śmieci rocznie produkuje każdy z nas? Czy Europa może być pierwszym na świecie neutralnym klimatycznie kontynentem? Odpowiedzi na te pytania uzyskali uczniowie naszej szkoły, którzy wzięli udział w akcji edukacyjnej „Lekcja o Funduszach Europejskich VIII”, organizowanej przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.

Tematyka tegorocznej Lekcji dotyczyła zmian klimatu oraz sposobów jego ochrony. Uczniowie dowiedzieli się, co wpływa na zmiany klimatu, jakie są efekty tych zmian i jak można je powstrzymać. Zdobyli praktyczne wskazówki, co oni sami mogą zrobić, w swoim najbliższym otoczeniu, by ograniczać negatywny wpływ człowieka na środowisko. Poznali rozwiązania służące przeciwdziałaniu skutkom zmian klimatu w miastach oraz możliwości wykorzystania Funduszy Europejskich w tym obszarze.

Przez zagadnienia związane ze skutkami zmian klimatycznych przeprowadził uczniów Tomek Michniewicz – jeden z najbardziej znanych polskich podróżników. Uczniowie zdobywali wiedzę o klimacie oglądając film z jego udziałem, czytając komiks, który powstał specjalnie na potrzeby projektu, a także rozwiązując zadania w broszurach edukacyjnych.

Nasza szkoła otrzymała pakiet bezpłatnych materiałów dydaktycznych, a także upominki dla wszystkich uczniów, którzy wzięli udział w akcji.

Dostaliśmy również możliwość udziału w konkursie „Projekt: klimat!”, w ramach którego uczniowie mogą nagrać krótki film o zmianach klimatu w okolicy oraz sposobach im przeciwdziałania i zawalczyć o cenne nagrody.

Więcej o projekcie: www.polskawschodnia.gov.pl/lekcja

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..